Forum www.gfrpg.fora.pl Strona Główna www.gfrpg.fora.pl
Forum poświęcone SF RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Teoria wojsk lądowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gfrpg.fora.pl Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoko
Administrator



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:32, 12 Lip 2014    Temat postu: Teoria wojsk lądowych

Głównym ograniczeniem co do tego rodzaju wojsk jest wedle mnie brak programu który by sensownie wyliczał walkę. Chce by to było bezstronne, tak jak walka kosmiczna.

Nie zamierzam wprowadzać na razie tego rodzaju wojsk, ten temat służy do dyskusji, zbieraniu pomysłów dotyczących tematu.

Sądzę że najrozsądniej przyjąć wielkość jednostki jako dywizje.
Wielkość takiej jednostki można ustalić na coś około 20.000-40.000 ludzi (tudzież innych obcych) Jak na skale planetarną to mało, ale też chciałbym uniknąć sytuacji gdy przewalają się setki dywizji. Wiec tutaj jest istotne pytanie, zostawiamy taką skale czy zwiększamy liczbę ludzi w dywizjach, zamiast dywizji to od razu korpusy itp?
Wojsko tworzyłoby się, zabierając odpowiednia liczbę ludzi z populacji i przenosząc do tworzonej jednostki. Uzupełnienia byłoby podobne. Oczywiście dochodziłby jeszcze czas szkolenia jednostki.

Jednostki:
Marines, zawsze pierwsi w boju. Tu chciałem ustalić konkretną liczbę marines służących na każdym typie okrętu, potem wykorzystując excela możemy zautomatyzować sprawę by pokazywało nam ile dywizji potrzebujemy by obsadzić wszystkie nasze okręty. Tak samo z stacjami bojowymi, wszak nie chcemy pozwolić by ktoś je zdobył. Jednostki specjalnie przeszkolone do walki na statkach, stacjach i w kosmosie.

Dywizja Pancerna Bonus na otwartej przestrzeni, minus w górach czy w mieście. Można by odgórnie zdefiniować prostym rzutem k10 powierzchnie planety w danym sektorze. Np górzysty, równinny, pustynny, morski czy wielkie miasta itp.

Dywizja Zmechanizowana Mniejszy bonus na otwartej przestrzeni, ale też mniejszy minus w miastach.

Dywizja Piechoty Słaba na otwartej przestrzeni, dobra w górach czy miastach.

Gwardia Narodowa Tania w utrzymaniu jednostka obrony terytorialnej.

Dywizja Forteczna Jednostka nastawiona na obronę.

Żandarmeria Wojskowa Słaba w walce jednostka, mająca duży bonus do zaprowadzania porządku na wrogich/zbuntowanych światach.

Dodatkowo mogłyby pojawić się jeszcze konstrukcje: Urządzenie zabezpieczające lokalne jednostki przed bombardowaniem orbitalnym, Dywizja Forteczna mogłaby coś takiego posiadać dodatkowo na stanie.
Fortyfikacje, zwiększałyby możliwości obrony rozmieszczonych w nich jednostkom.

Pojawiłyby się też frachtowce przebudowane na transportowce wojska.
Okręty, liniowce pasażerskie i zwykłe frachtowce też można by wykorzystać do transportu wojska.

Jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoko dnia Sob 11:37, 12 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gfrpg.fora.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin