Forum www.gfrpg.fora.pl Strona Główna www.gfrpg.fora.pl
Forum poświęcone SF RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Statek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gfrpg.fora.pl Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoko
Administrator



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:45, 30 Cze 2014    Temat postu: Statek

Najpierw kupicie sam goły kadłub, chciałbym wiedzieć, co on będzie zawierał. Więc wybierzcie.

Zdecydujcie czy kadłub jest nowy czy stary?
Czy był budowany jako jednostka cywilna czy wojskowa?

Wybierzcie jedną z trzech wielkości do każdego zagadnienia: Mała, Średnia, Duża.

-Wielkość kadłuba
-Ładownia
-Hangar (nie musicie mieć dodatkowo hangaru, prom może być w doku)
-Ilość doków na promy itp
-Pomieszczenia mieszkalne
-Pomieszczenia ogólnego przeznaczenia
-Uzbrojenie obronne
-Uzbrojenie ofensywne

Do następnego etapu przejdziemy, gdy tu ustalicie, co i jak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoko dnia Pon 13:51, 30 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saradomir




Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:50, 01 Lip 2014    Temat postu:

Ja bym proponował średniej wielkości kadłub wojskowy z co najmniej jednym hangarem. Nie musi być nowy, ale oczywiście w pełni sprawny. Do tego jakaś sensowna ładownia i dok. Jeżeli chodzi o uzbrojenie powinniśmy mieć kilka systemów defensywnych (2 do 4), około 2 dział kinetycznych i jakieś 4 systemy rakietowe (Oczywiście nie będzie mi przeszkadzać większa ilość uzbrojenia, to po prostu mój pomysł)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoko
Administrator



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:42, 02 Lip 2014    Temat postu:

Pomysł pomysłem, ale prosiłem byś się ustosunkował do moich pytań, bo pomoże mi naszkicować to jednostkę.

Jak chcecie zrobić sobie z tego bojową brykę, to ja nie mam nic przeciwko. Wink Ilości które podałeś to godne są krążownika. Twisted Evil
Pamiętaj że wszystko kosztuje, na 100% zabraknie na wyposażenie nawet połowy potrzebnych rzeczy. Na wszystko potrzeba kasy, ogromnych nakładów kasy! Broń kosztuje! Zakładam że sobie znajdziecie sposób jak zarobić taką kasę? Cool

Swoją drogą można rozgrywać starcia w kosmosie. Zasady oparte na grze Harpoon. Very Happy (jest też wersja papierowa) Walka wyglądała by podobnie jak współczesne starcie na morzu. Różne typy radarów o różnym zasięgu. Pociski przeciwokrętowe, pociskiantyrakietowe, działka ostatniej szansy typu CIWS, ECM, boje pozorujące cel, zakłócanie radaru, systemy wykrywania radaru, komputer identyfikujący model radaru... Wszystko różnych typów, generacji i klasy. Wszystko kosztuje, najtańsze jest oczywiście wyposażenie najstarszej generacji. Ale ono jest dobre tylko na cywili lub innych podobnie słabo wyposażonych Kamikaze. Laughing

A teraz na ochłodę.
W większości systemów planetarnych, uzbrojony statek = NIELEGALNY
Latanie uzbrojonym okrętem po systemach większych państw może skończyć się wzięciem za pirata, a powszechną karą za piractwo jest wyrzucenie przez śluzę bez kombinezonu.
Aczkolwiek jest wiele małych państw czy nawet korporacji które chętnie skorzystają z usług takiej bliżej nie powiazanej z nimi ekipy, z własnym okrętem do mokrej roboty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoko dnia Śro 19:09, 02 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saradomir




Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:42, 04 Lip 2014    Temat postu:

Wszystko zależy od świata. Jeżeli weźmiemy pod uwagę samo uzbrojenie, to takie jakie podałem można by zamontować w niektórych uniwersach na myśliwcach (2 działka plus 2 wyrzutnie rakiet we Freespace to norma, a w Dark Star One ciężki myśliwiec miał ładownie, wieżyczki, lasery, rakiety...)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saradomir dnia Pią 21:45, 04 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoko
Administrator



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:04, 05 Lip 2014    Temat postu:

Przyjmuje że najbliższy świat to świat Aliena. Podobny poziom zaawansowania technicznego.
Pamiętaj że przestrzeń kosmiczna to ogromne odległości, mimo że wprowadzam wiele ułatwień i uproszczeń (przyjmujemy że radar nazywa się tylko umownie "radarem" bo system wykrywania opiera się na czymś innym. Tak samo jak osłony, bo inaczej jedno pechowe trafienie i dla graczy jest GAME OVER) Opóźnienie łączności, a nawet światła trochę komplikuje sprawy ;]. Niemniej podstawowym środkiem uśmiercania bliźniego w kosmosie są rakiety, lecące z ogromnymi prędkościami do celu nawet kilka godzin. Działka to broń praktycznie z przyłożenia, a faktycznie typowo obronna typu ostatniej szansy na zniszczenie rakiety podczas ostatniej fazy ataku, czyli tuż przed trafieniem. Lasery są oczywiście, ale na dużych krążownikach których reaktory wytwarzają odpowiednią moc. No i też ich przeznaczenie jest podobne jak działek kinetycznych. Działka kinetyczne też wymagają wystarczająco mocnego zasilania, najlepiej reaktora nuklearnego.
Zależy co nazwiesz myśliwcem, klasyczne myśliwce są używane w atmosferze, w kosmosie najbliższy myśliwcowi to kuter rakietowy. Wymaga się dużej autonomiczności i trochę miejsca na podzespoły zapewniające choć minimalną przeżywalność, co przekłada się na wielkość. Oczywiście każdy może uzbroić prom, ale to się może sprawdzać tylko do kontrolowania ruchu na orbicie.
Generalnie by sprawnie walczyć i przeżyć, potrzeba wiele systemów i podzespołów co pociąga za sobą też odpowiednie gabaryty okrętu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoko dnia Sob 0:19, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marives




Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:10, 16 Lip 2014    Temat postu:

Statek typu wojskowy korwet = NIELEGALNY
Wielkość kadłuba-Średnia
Ładownia(1)-Średnia
Hangar-Średnia
Ilość doków(3)
Pomieszczenia mieszkalne(10)
Pomieszczenia ogólnego przeznaczenia:
pomieszczenie wypoczynkowe
pomieszczenie medyczne
pomieszczenie techniczne
pomieszczenie przeznaczone pod uprawy
laboratorium
zbrojownia
stołówka
kuchnia
kwatera dowództwa
siłownia
warsztat
maszynownia
komnata hibernacyjna

sensory grawitacyjne
radar
systemy kontroli ognia
systemy podtrzymywania życia
2 reaktory

8 działek
4 wyrzutnie rakiet
2 wyrzutnie antyrakiet
1 wyrzutnia torped
2 wyrzutnie boi zmyłkowych
wyrzutnik min
sonda badawcza
zakłócacz radaru
system wykrywania

mogłem trochę przesadzić ale trudno mi wyczuć balans Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Katia




Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:50, 20 Lip 2014    Temat postu:

1. Wielkość kadłuba
Średnia
2. Ładownia
Duża. Zawsze można coś przewieść w celu zarobkowym albo wykorzystać do zbieranie śmieci w kosmosie.
3. Ilość doków na promy
Dwa doki wystarczą. Jeden prom do szybkiego lądowania na planecie, drugi prom z odpowiednią ilością hibernatorów do ewentualnej ewakuacji.
4. Pomieszczenia mieszkalne
Dla każdego po osobnej kajucie z łazienką.
5. Pomieszczenia ogólnego przeznaczenia:
- pokój konferencyjny
- kuchnia
- siłownia
- zbrojownia
- pokój medyczny z laboratorium
- mała cela (nigdy nie wiadomo)
- małe farmy hydrofoniczne
6. Uzbrojenie obronne (60% całego uzbrojenia)
Na pewno coś przeciwko rakietom (antyrakiety, boje pozorujące cel, działka)
7. Uzbrojenie ofensywne (40% całego uzbrojenia)
Wyrzutnia rakiet


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Katia dnia Nie 8:51, 20 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoko
Administrator



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:43, 20 Lip 2014    Temat postu:

Właśnie coś takiego mniej więcej pożądałem. Okręt chciałem narysować, łącznie z podziałem wewnętrznym. Moreusz skłania się do mniej więcej opcji którą nakreśliła Kasia, a pamiętajcie że oni oboje już mieli w praktyce do czynienia z walką w tych realiach. Więc wypytajcie i sugerujcie się na ich poradami.

Na teraz wiemy że to będzie kadłub wojskowy. Będzie miał możliwość przenoszenia wielu broni ofensywnych i defensywnych. Jako że ewidentnie nastawiacie się na walkę, bardzo istotne pytanie.

Mam przygotować dla Was walkę w kosmosie i menadżera Waszego okrętu?

Mogę w takim przypadku przygotować dla Was listę sprzętu wraz z cenami. Dostaniecie goły kadłub i kasę na start, za którą wyposażycie i uzbroicie okręt. Będziecie mogli z czasem dokupywać systemy i dozbrajać okręt


Trochę realiów i procedura walki.
Każdy układ planetarny ma swoją granicę grawitacyjną wokół gwiazdy. W jej zasięgu nie można korzystać z hipernapędu. Trzeba wyjąć z nadprzestrzeni przed granicą grawitacyjną i dolecieć za pomocą silników konwencjonalnych do planety. Odwrotnie tak samo. W nadprzestrzeni nie da się używać uzbrojenia, dlatego walka odbywa się tylko w realnej przestrzeni wewnątrz układowej.

Radar i czujniki.
Po wykryciu obiektu na radarze masz kropkę na mapie, możesz też określić jego wielkość. Odczytujesz też jego prędkość i aktualny kurs.
Jeśli masz komputer do identyfikacji radaru możecie też określić jaki radar używają (jeśli mają go włączonego) a dokładniej jakiej klasy. Najlepsze radary używają wojskowi. Cywile raczej wymyślnych radarów nie używają. Możecie w tym momencie wysłać sondę by przyjrzeć się obiektowi lub użyć radioteleskopu na okręcie by spróbować zidentyfikować obiekt. Warto wiedzieć z kim ma się do czynienia zanim zacznie się akcje, bo może być powtórka z Somalijskich piratów którzy motorówkami zaatakowali wedle ich opinii łatwy łup, który z kolei ostrzelał ich z działa, wypuścił w powietrze śmigłowiec oraz wysłał do abordażu grupę komandosów Very Happy

Odpalenie rakiety jest proste.
Ale jak samemu wykryje się wrogą rakietę to zaczyna się zabawa.
Najprościej jest ją zastrzelić za pomocą antyrakiety.

Jak nie antyrakietą to można wyrzucić boję pozorującą cel.
Ważna jest generacja boi, bo im wyższa tym lepsza, rakieta starej generacji łatwiej da się ogłupić, rakieta najnowszej może wprost rozpoznać fałszywy cel starej generacji i go całkowicie zignorować.
Ważne by boje wyrzucić dostatecznie wcześnie, by odciągnąć rakietę od okrętu. Jak boja będzie za blisko okrętu bo komputer rakiety może określić będąc w bezpośredniej odległości od celów, że okręt jest lepszym celem! (bo większy energetycznie/radarowo cel)

Po wejściu rakiety w zasięg bezpośredni możemy zniszczyć ja za pomocą broni kinetycznej. Taki CIWS, tu trzeba pamiętać że działka są sterowane komputerowo, człowiek może co najwyżej wybierać priorytety działania lub wskazywać zawczasu cele. Szybkości okrętów i rakiet są tak ogromne że żaden człowiek nie ogarnie ręcznego sterowania. Dla przybliżenia podam że 1% prędkości światła to 3 tysiące kilometrów na sekundę! Zasięg celnego ognia z działek to coś około 100 kilometrów, przy stabilnych kursach więcej, przy manewrującym celu nawet mniej.

Jeśli wszystko powyższe zawiodło, pozostaje jeszcze ECM który ogłupi rakietę i w odpowiednim momencie odpali automatycznie pozorne cele (tak zwane śmieci). Wszystko zależy od generacji, bo rakieta najnowszej generacji w kontakcie z ECMem najstarszej generacji potrafi dodatkowo naprowadzić się na działający ECM! co tylko zwiększy jej celność! Niemniej ECMy są bardzo skutecznym systemem chroniącym przed trafieniem. Standardowo montowanym przez wojsko, policje i korporacje. W większości cywilizowanych światów pasywne ECMy i boje pozorujące cel, można legalnie zamontować na okrętach. Niemniej potrzebna jest na nie licencja.

Niektóre duże korporacje mają też licencje na aktywne środki zwalczania rakiet, ale są one powiązane wyłącznie z rynkiem militarnym. Znane są też dwie korporacje (Militech i Arisaka) posiadające kilka okrętów z uzbrojeniem ofensywnym)

Niektóre niezależne planety dość swobodnie rozdają licencje, ale są one honorowane tylko lokalnie.

Walkę tą będziemy rozgrywać szybkim klasycznym rzutem procentowym K100. Bonus z umiejętności byłby też dodawany % do rzutu.

Proponowałbym też rozdzielić umiejętności na:
-Uzbrojenie rakietowe ofensywne.
-Antyrakiety
-CIWS (czyli działka)
-ECM (walka elektroniczna)

Powód jest prosty, jest graczy wystarczająca liczba by każdy szkolił się w jednej dziedzinie i obsługiwał dany system. Unikniemy sytuacji że ktoś będzie się nudził podczas ewentualnej walki okrętów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoko dnia Nie 12:07, 20 Lip 2014, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoko
Administrator



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:32, 15 Sie 2014    Temat postu:

Okręt naszkicowany, podział wewnętrzny będzie potem.

Okręt oparłem mniej więcej na Filomidanku. Wielkość praktycznie ta sama (170m). A dwa doki zdefiniowały praktycznie wszystko (1/3 okrętu).

Kadłub okrętu to porzucony projekt korwety z Zjednoczonej Europy typu 621. Okręty tego typu są uniwersalnymi jednostkami mogącymi wykonywać wiele zadań, od patrolowych, celnych, ratowniczych po bojowe.

Co znajduje się w okręcie:
1. Dwa hangary w których można dokować promy.
2. Dwie ładownie, jedna nad drugą (wysokość każdej 7m) obie znajdują się bezpośrednio nad hangarami.
3. Dwa miejsca na uzbrojenie ofensywne. Jedno na górze i jedno na dole, oba bliżej dziobu.
4. Dwa miejsca na uzbrojenie obronne. Jedno na górze i jedno na dole, oba bliżej rufy.
5. Na dziobie znajduje się miejsce o pojemności 16 slotów, na uzbrojenie itp.
6. Przy rufie, z prawej strony znajduje się miejsce o pojemności 20 slotów, na boje, "śmieci" i uzbrojenie.
7. Przy rufie, z lewej strony znajduje się miejsce o pojemności 20 slotów, na boje, "śmieci" i uzbrojenie.

Plik z cenami"
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoko dnia Pią 18:19, 15 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gfrpg.fora.pl Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin